2022-12-13

Ultraliga: Podsumowanie sezonu i ambitne plany na 2023 rok

0

Ponad 3,5 mln obejrzanych godzin i 10 mln wyświetleń pięciu autorskich turniejów zorganizowanych przez FRENZY w 2022 roku! Organizacja podsumowuje zmagania spod szyldu Ultraliga i zapowiada budowę zdrowego ekosystemu regionalnych rozgrywek w League of Legends!

Pięć autorskich turniejów
Rok 2022 był dla całego ekosystemu Ultraligi ważny z wielu powodów. To pierwszy po pandemii okres, w którym zarówno finały rozgrywek w League of Legends oraz w Teamfight Tactics zostały rozegrane na LAN-ie i to z udziałem przedstawicieli publiczności. Co ważne, Ultraliga powitała drużyny z krajów bałtyckich i z turnieju lokalnego stała się regionalnym. W 2022 roku odbyła się również pierwsza edycja nowego turnieju Ultraliga Super Puchar, który zastąpił Trinity Force Puchar Polski i w którym po raz pierwszy w Polsce wprowadzono tryby blind pick i fearless. W sumie FRENZY zorganizowało pięć autorskich turniejów: trzy w League of Legends (sezon 7. i 8. Ultraliga oraz Super Puchar) oraz dwa w Teamfight Tactics (sezon 3. i 4. Ultraliga TFT Mistrzostwa Polski).

Zwycięzcy rozgrywek spod znaku Ultraligi w 2022 roku:
● Ultraliga sezon 7 - AGO Rogue
● Ultraliga sezon 8 - Zero Tenacity
● Ultraliga Super Puchar - Illuminar Gaming
● Ultraliga Mistrzostwa Polski w TFT sezon 3. - Łukasz „Sage” Strzyżewski (devils.one)
● Ultraliga Mistrzostwa Polski w TFT sezon 4. - Jakub „Kubixon” Warzecha (Blazing Parrots)

Rekordowa oglądalność
FRENZY zagwarantowało też wiele niespodzianek dla publiczności, organizując m.in. oficjalne watch party w Warszawie i Gdańsku czy zapraszając do prowadzenia finałów Ultraligi gwiazdy telewizji - Krzysztofa Ibisza oraz Ksenię Chlebicką. To wszystko przełożyło się na bardzo dobre wyniki oglądalności, które dla wszystkich transmisji spod szyldu Ultraliga wygenerowały ponad 10 mln wyświetleń live i prawie 3,5 mln obejrzanych godzin w internecie i na kanale telewizyjnym Polsat Games. Turnieje organizowane przez FRENZY wzbudzały też zainteresowanie przedstawicieli mediów, którzy na łamach portali internetowych wspomnieli o nich aż 650 razy. Ultraliga to również mocna społeczność skupiona wokół profili na Facebooku, Twitterze i Instagramie. W 2022 roku działania w tym obszarze przełożyły się na 14,3 mln social media impressions.

Co dalej?
Długofalowym celem FRENZY jest dalsza budowa stabilnego ekosystemu esportowego skupionego wokół LoL-a. W tym celu każdego roku firma wypłaca organizacjom w grantach i nagrodach prawie milion złotych. Potwierdzeniem silnych fundamentów Ultrlaigi jest również fakt, że jest ona jedną z pięciu akredytowanych lig w Europie. Z początkiem 2022 roku, dzięki połączeniu z Baltic Masters, Ultraliga stała się ligą międzynarodową skupiającą państwa z regionu bałtyckiego czyli Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. Począwszy od roku 2023 do tych krajów dołączy Ukraina, Gruzja i Izrael, co dodatkowo zwiększy znaczenie zmagań i urozmaici rozgrywki. Decyzja ta jest pokłosiem zmian, jakie producent gry, firma Riot Games, podjęła w obszarze przebudowy europejskiego ekosystemu esportowego skupionego wokół gry League of Legends - LEC.

Ramię w ramię
Ultraliga rozwija się o kolejne rynki i cieszymy się, że Ukraina jest jednym z nich. Zapewnienie zawodnikom z tego kraju miejsca do rywalizacji i rozwijania swoich talentów jest dla nas szczególnie ważne w tym trudnym dla naszych sąsiadów okresie. Przyłączenie się kolejnych krajów, do budowanego przez nas ekosystemu esportowego to także dowód zaufania ze strony Riot Games, którym Ultraliga cieszy się od samego początku - mówi Michał Berzmiński, COO FRENZY.

Nowi w stawce
Niewielkie zmiany czekają też system rozgrywek, który z dziewięciu tygodni skróci się do ośmiu, ale w zamian na rozpoczęcie i zakończenie sezonu fazy zasadniczej rozegrane zostaną dwa trzydniowe super weeki. W dziewiątym sezonie Ultraligi nie będzie już AGO Rogue, (zastąpi ich AGO Esports) oraz Gentlemen’s Gaming, którzy sprzedali swojego slota włoskiej organizacji Exeed, a także devils.one, którzy spadli do drugiej dywizji - na ich miejscu Grypciocraft Esports.

Żeby wszystko działało jeszcze lepiej
Zmiany dotyczą też kwestii organizacyjnych, które mają wpłynąć na budowę zdrowego ekosystemu esportowego skupionego wokół regionalnego League of Legends. Chodzi przede wszystkim o kwestię sposobu przyznawania grantów dla organizacji. Od 2023 roku system wypłaty środków ma być uzależniony od wypełniania pewnych warunków związanych m.in. z aktywnym działaniem na profilach social media, zaangażowaniem w trakcie media day'u, gotowością do udzielania wywiadów przez członków drużyny i przede wszystkim udokumentowaniem wypłat dla zawodników.

Promocja drużyn i zawodników
- Zmiany dotyczące sposobu przyznawania grantów od FRENZY mają przyczynić się do aktywizacji organizacji w obszarze aktywniejszego budowania wizerunku drużyn. Bardzo ważna jest również kwestia wynagrodzeń dla graczy, którzy powinni je otrzymywać bez zbędnej zwłoki. Warto tu zaznaczyć, że celem grantu nie jest finansowanie działalności organizacji, ale wsparcie wszelkich inicjatyw, które mają przyczynić się do promocji drużyny i samych zawodników. Budowa pozytywnego wizerunku drużyny pozwala fanom lepiej się z nią utożsamić, co wpływa na intensywność przeżywanych emocji w tracie meczów - podkreśla Adam Mikołajczyk, manager odpowiedzialny za projekt Ultraliga.

Dziewiąty sezon turnieju Ultraliga od 16 stycznia. Rozgrywki najlepszych regionalnych drużyn w League of Legends można śledzić na kanale telewizyjnym Polsat Games i w internecie.

O FRENZY
Frenzy, spółka zależna ESE Entertainment Inc., to firma z branży mediowej z siedzibą w Polsce, która koncentruje się na branży gier wideo. Firma tworzy i realizuje wydarzenia esportowe i gamingowe, transmisje oraz treści medialne. Frenzy realizuje również złożone projekty mające na celu wprowadzanie marek do świata gamingu i esportu. Posiada profesjonalny, mobilny, zautomatyzowany sprzęt telewizyjny, dzięki któremu może produkować reality show z każdego zakątka globu.

Oficjalny profil Polsat Games na Instagramie - @polsatgames

Polsat Games na Twitch.tv

Twitter - @pol